donderdag 19 januari 2017

Voorbereiding Alpe d'HuZes : Eat - Drink - Move (Repeat...)


Aangezien ik mijn doel om 3x de Alpe d'Huez op te fietsen minimaal wil bereiken en als het kan liefst nog meer beklimmingen, heb ik een paar wijzigingen doorgevoerd in mijn drink- eet- en beweegpatroon. De kilo's moeten van 82,5 naar zo'n 75kg vóór maart, als de klimtrainingen starten.

Eetpatroon :
De vleesconsumptie was al beperkt maar is per 1-1-17 verder teruggeschroefd en vervangen door vis en meer groente. Meer vis bij het avondeten en staat er soms nog 's kip of of bolognesesaus op tafel dan eet ik gewoon mee anders wordt het complex kookwerk binnen het gezin. Flexitariër dus! Voedingspatroon gedurende de dag ; gewoon meer groente en fruit eten, simpel en lekker. De 2 sneetjes brood in de ochtend zijn vervangen door gekookt ei of magere yoghurt met appel. 

Drinkpatroon :
Geen alcoholische dranken meer. Op zaterdag 31 december, Oudejaarsdag, dronk ik 's avonds mijn laatste glas rode wijn. De jaarwisseling heb ik ingeluid met een alcoholvrije proost op 2017. Het gaat me, ondanks het feit dat ik blijkbaar in mijn directe kring als wijnliefhebber bekend sta, gemakkelijk af. Wat is water, thee en melk toch lekker! Zo (her)ondek je nog 's wat...  

Beweegpatroon :
Grotere rondjes wandelen met Wessel, onze Fauve en zo vaak als het kan een lekkere boswandeling van minimaal een uur. En op het werk (3e etage) met de trap naar boven en beneden. Niet met de lift. Wandelingetje in de middagpauze. Als de vrieskou voorbij is start het hardlopen weer en waar mogelijk natuurlijk zoveel mogelijk de fiets op. 



Magere yoghurt met 2 appels. Heerlijk!
Resultaat ; in de eerste weken van 82,5kg naar 80,0kg en het voelt goed!
[BMI van 25,5 naar 24,7]

Tussenstand donaties : €1150,-   ...bíjna op de helft van mijn streefbedrag...
Wil je mijn Alpe d'HuZes uitdaging steunen en daarmee KWF? Check dan de link hieronder. Ik fiets vóór KWF, tégen kanker! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!