zondag 29 januari 2017

Trainingsrit Alpe d'HuZes met Ron en Erwin

Vandaag had Ron een rit op de agenda staan van 70 kilometer. Aangezien ik in de afgelopen 2 jaar nog geen 400 kilometer op de racefiets heb gezeten was dit een twijfelaartje maar ik wilde de uitdaging toch aangaan. Er moet immers gewerkt worden voor Alpe d'HuZes. Het komt allemaal niet vanzelf.

Dus toch aantreden. Gisteren nog contact gelegd met een nieuwbakken deelnemer Erwin welke meteen vanmorgen wilde meerijden. Hij heeft al Ad6 ervaring en menig hoogtemeterje gemaakt de afgelopen jaren. Helaas fietste hij een keer lek maar ach, dan hadden we ff tijd voor een fotootje en Ron speelde paardenfluisteraar met wat 4-benige vrienden dichtbij in een wei.

Het was een mooie rit, maar bij mij (waarschijnlijk mede vanwege de rit van gisteren) begon het na 45 km toch wat pijn te doen, vooral mentaal, omdat de bovenbenen niet wilden wat ik in mijn hoofd had. Tanden op mekaar en doormalen, dacht ik. Dat ging goed tot zo'n 10 km voor de thuishaven. Toen werd het mij te zwaar en kon ik echt alleen nog maar uit de wind fietsen. 

Al met al blij dat ik ervoor ben gegaan en meteen een wake up call dat er nog heel wat training nodig is om mijn kracht en conditie van 4 jaar geleden terug te winnen. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je reageert!